Usuwanie wgnieceń karoserii – PDR

Usuwanie wgnieceń karoserii bez potrzeby lakierowania

Usuwanie wgnieceń po gradobiciu, kolizjach parkingowych, szkód transportowych oraz skutków uderzeń i wandalizmu. Bez konieczności lakierowania lub w technologii ‚push-to-paint’ (lakierowanie bez szpachlowania).

Korzyści metody PDR

  1. Nie ma potrzeby demontażu karoserii

  2. Brak szpachlowania – pozostaje oryginalny lakier

  3. Błyskawiczna wycena

  4. Czas naprawy od 30 min

  5. Bezgotówkowe usuwanie uszkodzeń (umowy z ubezpieczalniami)

  6. Współpraca z dealerami, flotami i komisami

  7. Technologia czysta ekologicznie – nie generuje odpadów

Naprawy PDR objęte są dożywotnią gwarancją.  

Gwarancja obejmuje cały okres użytkowania pojazdu przez właściciela.

Rodzaje wgnieceń usuwanych bez  lakierowania (lub szpachlowania)

wgniecenia po gradobiciu
wgniecenia po gradobiciu
skutki uderzeń kasztanów itp
skutki uderzeń kasztanów itp
szkody parkingowe
szkody parkingowe
skutki wandalizmu
skutki wandalizmu
szkody transportowe
szkody transportowe
Push-to-paint lakierowanie bez szpachlowania
Push-to-paint lakierowanie bez szpachlowania

Technologia PDR (ang. Paintless Dent Repair – naprawa wgnieceń bez potrzeby lakierowania) narodziła około 1940 roku w zakładach Mercedesa, gdy w czasie produkcji pracownicy zauważyli wgniecenia i inne niedoskonałości na karoserii, które należało jakoś usunąć. Metoda ta była przez wiele lat nieznana ogółowi społeczeństwa i nie wychodziła poza mury zakładów produkcyjnych samochodów osobowych. Do dziś wielkie koncerny samochodowe stosują tę metodę w celu usunięcia wgnieceń powstałych w wyniku nieudolnego montażu elementów karoserii. (źródło: Wikipedia)

W zależności do rodzaju i lokalizacji uszkodzenia rozróżniamy dwie metody PDR  potocznie nazywane „push i pull”. W obu przypadkach ważnym narzędziem jest specjalistyczne źródło światła dające kontrolowane refleksy oraz umożliwiające precyzyjną naprawę. Są to lampy o specyficznych właściwościach świetlnych oraz odpowiednio mieszanej temperaturze barwowej.
Proces usuwania wgnieceń wymaga wielkiej precyzji i dokładności a każde uszkodzenie jest inne. Tylko od umiejętności i doświadczenia Technika Usuwania Wgnieceń zależy jakość usługi. Jego kompetencje oraz doświadczenie są w tym procesie kluczowe.

Pierwsza metoda „Push” to masowanie blachy za pomocą narzędzi potocznie zwanych „kijami” wykonanych specjalnie do tego celu z odpowiednich gatunków stali o różnym kształcie i sprężystości. Naprawa polega na masowaniu blachy od wewnątrz w celu przywrócenia jej pierwotnego  kształtu.  W celu uzyskania dostępu do spodniej strony uszkodzenia wykorzystuje się otwory technologiczne pojazdu a w konieczności demontuje pojedyncze elementy karoserii na przykład lampę w celu naprawy błotnika lub podsufitkę przy uszkodzeniach dachu. Demontaż nie zawsze jest konieczny i zależy od wielu czynników, ale musi to ocenić doświadczony technik usuwania wgnieceń.

Druga metoda „Pull”, tzw. „klejowa”, jest kompletnie bezinwazyjna i polega na wyciągnięciu wgniecenia przy pomocy specjalnie do tego skonstruowanych narzędzi oraz kleju o odpowiednich własnościach fizycznych. Zróżnicowana wielkość, sprężystość oraz twardość tzw. „grzybków” umożliwia naprawy różnych uszkodzeń, zarówno małych, obłych wgnieceń np po gradobiciu jak i dużych uszkodzeń o ostrych kształtach.
Metody „push i pull” są wymienne a ich zastosowanie uzależnione od rodzaju i skali uszkodzenia.

Naprawiamy wgniecenia również bezgotówkowo (z ubezpieczenia OC lub AC), pomagamy też we wszelkich formalnościach związanych z ubezpieczeniem.

Oględziny / wycena to max 5 minut.

Zapraszamy

Masz pytania ? Odpowiadamy chętnie i wyczerpująco

tel: 534 057 907, email: biuro@btiauto.pl lub facebook .

Opinie naszych klientów

Małeś szkodę parkingową? A może dach Twojego auta zniszczył grad? Wgniecenie psuje wygląd Twojego pojazdu?

Chcesz usunąć wgniecenie, ale wolisz zachować oryginalną strukturę lakieru?

W BTI Auto Centrum Napraw Karoserii i Lakieru to nie problem! Nasi specjaliści od usuwania wgnieceń naprawiają dziesiątki takich uszkodzeń miesięcznie. Wybierając usuwanie wgnieceń metodą PDR oszczędzasz przede wszystkim czas. Naprawa może trwać już od 30 minut. Wynika to z braku konieczności demontażu elementów karoserii, szpachlowania, czy lakierowania, a co za tym idzie usługa pochłania mniejszą liczbę roboczogodzin.

W porównaniu do klasycznej metody naprawy blacharsko-­lakierniczej naprawa wgnieceń karoserii metodą PDR to oszczędności finansowe rzędu 50-­70%.

W BTI Auto usuwamy wgniecenia wszystkich elementów karoserii samochodowej powstałe w wyniku:

  • gradobicia
  • kolizji parkingowych
  • szkód transportowych
  • uderzeń kasztanów i innych przedmiotów
  • skutków wandalizmu
  • świadczymy też usługi „push to paint”przygotowania do malowania bez szpachlowania

Pomimo stosowania specjalistycznych, najlepszych na rynku narzędzi, najważniejszymi elementami całego procesu są wiedza i doświadczenie technika usuwania wgnieceń. To od jego precyzji zależy jakość wykonanej usługi.

W BTI AUTO stosujemy technologię usuwanie wgnieceń PDR od roku 2010 i jesteśmy niekwestionowanym liderem w regionie. Nasi doświadczeni specjaliści naprawiają dziesiątki uszkodzeń miesięcznie oszczędzając
naszym klientom czas i pieniądze.

Na wszystkie wykonane u nas naprawy usuwania wgnieceń przyznajemy Ci dożywotnią gwarancję.

Twoje zadowolenie oraz nasza satysfakcja z dobrze wykonanej usługi to model naszego działania. Usuwamy, wyciągamy, prostujemy, likwidujemy, naprawiamy, duże i małe wgniecenia, wgniotki, wgnioty karoserii samochodu po gradobiciu, gradzie, uderzeniu, uderzeniach kasztanów, kolizjach lub kolizji, prostowanie karoserii z gwarancją bez lakierowania.